Rules: Wat te drinken?

Waar veel mensen niet over nadenken wanneer ze gezonder en minder vet willen zijn, is wat zij drinken.

Veel dranken zijn vermomde suiker- en gifbommen. Vermijd in ieder geval de volgende  suikerbommen. Deze maken je verslaafd, ziek en vet. Dit is commercieel gif:

  • Alle frisdranken
  • Alle sportdranken
  • Zogenaamde vitamin-drinks (synthetisch toegevoegde vitamines)
  • Alle commerciële vruchtensappen
  • Alle energy-drinks (supersuiker- en gifbom)
  • Alle light-dranken (vet of suiker is ingeruild voor gifbommen als o.a. aspartaam)

Als jouw lichaam gezonder wordt en minder afhankelijk van koolhydraten en suikers zal je behoefte naar suikerhoudende dranken afnemen. Ik vind het mierzoet en echt smerig. Buiten dat ik het smerig vind, wil ik mijn lichaam niet vergiftigen met fructose-glucosestroop, aspartaam of MSG.

Wees matig met de volgende dranken:

  • Zwarte koffie (er zijn voor- en tegenstanders)
  • Zelfgemaakte vruchtensappen (veel fruitsuikers)
  • Alcohol (geen mixen)

Als je koffie drinkt, ga dan voor zwarte koffie zonder suiker. Drink niet meer dan 2 kopjes per dag. Het jaagt je bijnieren onnodig op en dus de aanmaak van stress-hormonen. Voor alcohol geldt, wees zeer matig en geniet ervan!

Drink de volgende dranken naar hartelust:

  • Thee (vooral witte en groene thee)
  • Kruidenthee
  • Water (let op, neem ook sole, vanwege mineralenverlies)
  • Rauwe melk
  • Kefirdranken (verschillende varianten)
  • Bottenbouillon

Behalve water voegen deze dranken wat toe aan je lichaam in de vorm van macro- en/of micronutrienten. Drink niet teveel water zonder wat zout of een sole in te nemen. Met een te hoge water-consumptie verdun je je maagzuur teveel en spoel je belangrijke mineralen uit je lichaam.

Lees dit ook

 

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.