Rules: verzadigd vet en cholesterol

Bangmakerij

Wij worden door propoganda-orgaan het Voedingscentrum, de Hartstichting en reguliere diëtisten nog steeds bang gemaakt voor verzadigde vetten en cholesterol. Maar deze maken je helemaal niet ziek zoals zij beweren! Er zijn talloze onderzoeken waaruit blijken dat we een adequate hoeveelheid nodig hebben en dat je zoveel kan consumeren als je maar wilt. Deze stoffen liggen namelijk aan de basis van een goede gezondheid!

Hieronder de feiten opgesomd.

Verzadigd vet:

  • Is het favoriete brandstof voor het hart
  • Is nodig voor het transport en de opname van de vet-oplosbare vitamines (a,d,e en k) en mineralen
  • Is nodig voor de cel-opbouw (organen en botten)
  • Helpt kanker voorkomen
  • Is antiviraal en antibacterieel

Cholesterol:

  • Zorgt voor opbouw van hormonen
  • Zorgt voor opbouw van celmembranen. In veel cellen bestaat de helft van de membranen uit cholesterol. 25% van de lichaams-cholesterol is voor de hersenen.

Voedingsmiddelen met cholesterol leveren ook altijd verzadigde vetten:

  • Moedermelk bestaat hoofdzakelijk uit verzadigd vet en cholesterol! Dat is niet voor niets. Dit zijn namelijk bouwstoffen voor het opgroeiende kind!
  • Je kan zo veel verzadigd vet en cholesterol nuttigen als je wilt. Het lichaam geeft zelf verzadiging aan. Als je er teveel van eet wordt je misselijk. Zo simpel is het.
  • Cholesterol en verzadigd vet zorgen niet voor een hoog bloed-cholesterol en dichtgeslipte bloedvaten. Dat doen suikers en geraffineerde oliën/vetten (margarine).
  • Sinds de gezondheidsinstanties verkondigen dat we moeten minderen met deze belangrijke bouwstoffen, zijn degeneratieve ziekten als o.a. hart-en vaatziekten, kanker, parkinson en dementie als een raket gestegen!

Belangrijke leveranciers van verzadigd vet en cholesterol:

  • Roomboter en andere dierlijke vetten
  • Eieren
  • Vetrijk vlees
  • Volle zuivel
  • Orgaanvlees
  • Kokos- en palmolie bevatten zeer veel verzadigd vet, maar bevatten geen cholesterol.

Instanties en diëtisten die beweren dat je niet teveel verzadigd vet en cholesterol moet nuttigen, zijn gek of liegen. Trap er niet in. Hier kan je lezen waarom we nog steeds misleid worden.

Lees ook:

Study shows no association between dietary saturated fats and cardio…

New Science Destroys the Saturated Fat Myth

ed Fat Phobia Lacks Scientific Basis

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.