Omgaan met haters; het probleem ligt niet bij mij!

Ugh… Haters. Zoals de titel al zegt; het probleem ligt niet bij mij. Maar er ligt natuurlijk ergens een grens tussen doelloos schelden of nare dingen zeggen en oprechte opbouwende kritiek waar je misschien iets mee zou kunnen doen.

Als iemand iets lelijks tegen je zegt, vraag je dan af: ligt het probleem bij mij? Als iemand oprecht vindt dat je iets misschien anders zou kunnen doen en dat tegen je probeert te zeggen, dan zou je daar over kunnen nadenken.

Is het echter zo dat er op niks af lelijke dingen worden gezegd, geroddeld wordt, je uitgescholden wordt, of iets in die richting, dan lijkt het me duidelijk bij wie het probleem ligt. Misschien heeft de betreffende persoon zijn dag niet en zit hij niet lekker in zijn vel.

Natuurlijk wordt het tegen/over jou gedaan, maar bedenk je dat het niet aan jou ligt. In dat geval heeft het ook geen zin om ervan wakker te liggen of erover te blijven denken. Het probleem ligt niet bij jou! Klinkt makkelijker dan het is, maar neemt het nou maar aan van mij; het is een goede oefening.

Dus, de volgende keer dat je wordt uitgescholden, er over je geroddeld wordt, of iemand lelijk tegen/over je doet, denk dan hieraan. Ligt het probleem bij jou? (even goed nadenken natuurlijk…) Zo niet, dan is het niet jouw probleem. Hoe ga jij om met deze soort van (online) ‘kritiek’ of gebitch?

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.