Misleid!

De volgende adviezen krijgen wij van het Voedingscentrum, het propoganda-orgaan van de voedingsindustrie. Wat is er zoal verkeerd aan?

  • Vermijd verzadigde vetten

Verzadigde vetten spelen een belangrijke rol in het lichaam. Ze bevatten vetoplosbare vitamines, zorgen voor stevigheid van de celwanden, bevorderen het gebruik van essentiële vetzuren in het lichaam, versterken het immuunsysteem, en dragen bij tot sterke botten. Verzadigde vetten veroorzaken geen hartziekte. In feite zijn verzadigde vetten het voorkeursvoedsel voor het hart. Als jij jouw lichaam onthoudt van voldoende verzadigde vetten, maakt het deze uit koolhydraten en excessief proteïne.

  • Eet weinig cholesterol

Cholesterol in de voeding draagt o.a. bij aan de stevigheid van de darmwand en helpt baby’s en kinderen gezonde hersenen en een gezond zenuwsysteem te ontwikkelen. Cholesterolhoudend voedsel voorziet ook in vele andere belangrijke voedingsstoffen.

  • Gebruik meer meervoudig onverzadigde olien

Meervoudig onverzadigde olie in meer dan kleine hoeveelheden draagt bij tot kanker, hartziekte, auto immuunziektes, leerstoornissen, darmproblemen en voortijdig verouderen. Deze olien zijn vaak al in de fles ranzig! Grote hoeveelheden meervoudig onverzadigde olie zijn nieuw in het menselijk dieet, gepropageerd door het Voedingscentrum als zijnde gezond. Het is echter een product met een hoge winstmarge!

  • Vermijd rood vlees

Biologisch grasgevoerd rood vlees is een rijke bron van voedingsstoffen die het hart en het zenuwsysteem beschermen en bevat vitamine B12 en B6, zink, fosfor, carnitine en Coenzym Q10.

  • Eet niet teveel eieren

Eieren zijn het meest perfecte voedsel wat er bestaat. Eieren voorzien in goed opneembare proteïne, micronutrienten en belangrijke vetzuren die bijdragen tot de gezondheid van de hersenen en het zenuwsysteem. Ik ben een grootgebruiker met zo’n 6 stuks per dag!

  • Beperk de zoutinname

Ongeraffineerd zout is cruciaal voor vertering en de assimilatie. Zout is ook nodig voor de ontwikkeling en functie van het zenuwsysteem.

  • Eet mager vlees en drink magere melk

In mager vlees en weinig vet bevattende melk ontbreken de vetoplosbare vitamines die er voor nodig zijn om proteïne en mineralen in vlees en melk te absorberen. De consumptie van weinig vetrijke voedselsoorten kan leiden tot een uitputting van de vitamine A en D reserves.

  • Begrens de vetconsumptie tot 30% van de calorieën

30% calorieën aan vet is te weinig voor de meeste mensen en leidt tot een schommelende bloedsuikerspiegel, doordat het vet wordt vervangen door koolhydraten en suikers. Traditionele diëten bevatten 40-80 % van de calorieën aan vetten, meestal van dierlijke afkomst.

  • Eet 6 – 11 porties granen per dag

De meeste graanproducten zijn gemaakt van witte bloem, waar de voedingsstoffen in ontbreken. Volle graanproducten veroorzaken mineralendeficiëntie en darmproblemen. Gefermenteerde producten zijn een betere keuze. Producten met hoge winstmarge!

  • Eet ten minste 5 porties fruit en groenten per dag

Fruit en groenten krijgen gemiddeld 10 behandelingen met pesticiden vanaf ze zaad zijn tot aan de opslag er van. Ga voor biologische fruit en eet niet meer dan 2 stuks of 200 gram per dag. Eet zoveel biologische groenten als je wilt.

  • Eet soja-producten

De hedendaagse soja blokkeert de mineralenabsorptie, remt de vertering van proteïne, remt de schildklierfunctie af en bevat sterke carcinogenen.

Waarom is het advies dat we krijgen van het Voedingscentrum in strijd met de waarheid? Waarom gaan ze alleen uit van onderzoeken welke in het voordeel zijn van de grote industrie?

Ik denk dat we het allemaal weten, maar wij van FNF Health horen graag jullie visie!

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.