3 Rules: Fit worden met zo min mogelijk inspanning.

Om fit te zijn zal je moeten bewegen, daar ontkom je niet aan. Maar als je lui bent net zoals ik, dan zoek je gauw de makkelijkste weg. In dit artikel ga ik je laten zien hoe je fit kan worden met zo min mogelijk inspanning

1. Geen ouderwetste cardio.

Zoals ik een vorig artikel al liet weten is cardio niet goed voor je en daarnaast duurt het veel te lang. Om snel af te vallen of spiermassa te kweken kan je beter gebruik maken van HIIT, dit kost je 20 minuten max.

 

2. Zo min mogelijk isolatie-oefeningen in de sportschool.

Oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt (compound oefeningen) zijn het meest efficiënt om zo veel mogelijk aan te pakken in een zo kort mogelijke periode.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Bandrukken
  • Rows
  • Militairy press
  • Squatten

Maar ook bijvoorbeeld olympische lifts, zoals:

  • Clean and press
  • High pulls
  • Deadlifts

Olympische lifts zijn weliswaar lastiger om onder de knie te krijgen, maar zodra je deze kan worden de sportschool bezoekjes sneller.

Het is natuurlijk wel mogelijk om deze oefeningen aan te vullen tijdens het trainen, mocht je daar zin in hebben.

 

3. Plan je maaltijden

Je hebt geen zin of tijd om elke dag weer alle maaltijden klaar te moeten maken en daardoor grijp je sneller naar fastfood. Het meest efficiënt is om op zondag al je boodschappen te doen en je maaltijden voor de week te maken. Daarna kan je ze invriezen per dag en ontdooien wanneer je het nodig hebt. Kijk voor het letten op de juiste voeding hier en hier.

 

 

 

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.